Aktywność poznawcza dziecka
W wyniku tej formy aktywności dziecko:
-samodzielnie inicjuje zabawy zgodnie z własnymi pomysłami,
-twórczo podchodzi do problemów pojawiających się w zabawach,
-chętnie mówi o swoich zainteresowaniach,
-poznaje upodobania innych osób,
-korzysta w zabawach z pomysłów dzieci uzdolnionych,
-rozumie znaczenie poszczególnych zmysłów w poznawaniu otaczającej rzeczywistości,
-zna proste rymowanki,wiersze i piosenki z repertuaru dziecięcego,potrafi odtworzyć je z pamięci,
-jest skoncentrowane w toku zorganizowanych działań edukacyjnych,
-dokonuje analizy ,syntezy,porównania i klasyfikacji spostrzeganych przedmiotów,
-z łatwością realizuje proste zagadki logiczne,
-dostrzega zależności między skutkiem a przyczyną,
-zna części ciałam,poprawnie je nazywa,
-posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni,
-wykorzystuje w zabawach figury geometryczne,
-dostrzega zmiany dokonujące się w przyrodzie,słownie je określa,
-rozpoznaje i poprawnie nazywa często spotykanie zwierzęta i rośliny,
-rozpoznaje zwierzęta niedostępne bezpośredniej obserwacji,
-nazywa podstawowe zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej.