Aktywność społeczna dziecka
W wyniku tej formy aktywności dziecko:
-swobodnie wypowiada się na temat swojej rodziny,
-zna zakres swoich obowiązków w domu rodzinnym,
-przejawia samodzielność w czynnościach samoobsługowych i organizowaniu swobodnej działalności stosownie do swoich możliwości rozwojowych,
-wykazuje inicjatywę w działaniu,
-uzasadnia swoję postępowanie,
-nazywa swoje emoce,
-umiejętnie pokazuje trudności,radzi sobiez porażkami i stresem,
-określa wartości na zasadzie przeciwieństw,np.: dobro-zło,piękno-brzydota,itd.:
-próbuje uzasadnić swoje odczucia
-zna zasady ustalone w żłobku,stara się ich przestrzegać,
-swobodnie porozumiewa się z dorosłymi osobami i rówieśnikami,
-określa odrębność innych względem siebie,
-jest zdolne do kompromisów,
-akceptuje potrzeby innych dzieci,
-chętnie podejmuje działania zbiorowe,czuje się współodpowiedzialne za uzyskany wynik,
-pełni swoją rolę,jako dziecko w życiu społecznym,
-dąży do organizowania i przekształcania rzeczywistości społeczno-kulturowej według własnych pomysłów.